Uit dat deze thread bespreekt (en hopelijk lees je voordat je die lange post maakt):
V. HET WOORD "MAGIE"Tijdens de voorbereidende fasen van deze studie was het noodzakelijk om af te wijken van het nieuwtestamentische en historische Jezus-onderzoek om zich bezig te houden met andere vakgebieden die een directe invloed hebben op onze onderzoekslijn; namelijk psychologie, psychiatrie, antropologie, klassieken en christelijke kunst. Er is veel tijd besteed aan het vertrouwd raken met de belangrijkste theorieën van de oude magie, die op zichzelf een uitgebreid onderzoeksgebied is. Na veel zorgvuldige overweging vond ik het nodig om de brandgevaarlijke termen 'magie' en 'magiër' te gebruiken, hoewel ik me ervan bewust ben dat ik een antropologisch en theologisch 'blik wormen' open dat het potentieel heeft om alle volgende onderzoekslijnen naar etymologische knopen te verbinden. ...
... Het woord 'magie' heeft aanzienlijke betekenisvervormingen ondergaan gedurende zijn evolutie van oud naar modern gebrui... We zullen dan proberen een 'werkmodel' van een magiër in de oude wereld te construeren uit de verschillende religieuze, magische en literaire bronnen die bewijs leveren van de kenmerken die typisch werden geassocieerd met magiërs die in de oudheid actief waren. Deze onmiskenbaar magische eigenschappen zullen grofweg in drie hoofdcategorieën vallen; het sociale gedrag van de magiër, de fysieke methoden en rituelen die de magiër hanteert en de relatie tussen de magiër en zijn goden. De archetypische figuur die uit dit onderzoek naar voren komt, zal ons algemene begrip van de term 'magiër' voor de rest van deze studie informeren en het criterium vaststellen waartegen we het evangeliemateriaal zullen onderzoeken om te bepalen of ze Jezus presenteren als bezig met magische activiteit. LUit dat deze thread bespreekt (en hopelijk lees je voordat je die lange post maakt):
V. HET WOORD "MAGIE"Tijdens de voorbereidende fasen van deze studie was het noodzakelijk om af te wijken van het nieuwtestamentische en historische Jezus-onderzoek om zich bezig te houden met andere vakgebieden die een directe invloed hebben op onze onderzoekslijn; namelijk psychologie, psychiatrie, antropologie, klassieken en christelijke kunst. Er is veel tijd besteed aan het vertrouwd raken met de belangrijkste theorieën van de oude magie, die op zichzelf een uitgebreid onderzoeksgebied is. Na veel zorgvuldige overweging vond ik het nodig om de brandgevaarlijke termen 'magie' en 'magiër' te gebruiken, hoewel ik me ervan bewust ben dat ik een antropologisch en theologisch 'blik wormen' open dat het potentieel heeft om alle volgende onderzoekslijnen naar etymologische knopen te verbinden. ...
... Het woord 'magie' heeft aanzienlijke betekenisvervormingen ondergaan gedurende zijn evolutie van oud naar modern gebruik ...
... We zullen dan proberen een 'werkmodel' van een magiër in de oude wereld te construeren uit de verschillende religieuze, magische en literaire bronnen die bewijs leveren van de kenmerken die typisch werden geassocieerd met magiërs die in de oudheid actief waren. Deze onmiskenbaar magische eigenschappen zullen grofweg in drie hoofdcategorieën vallen; het sociale gedrag van de magiër, de fysieke methoden en rituelen die de magiër hanteert en de relatie tussen de magiër en zijn goden. De archetypische figuur die uit dit onderzoek naar voren komt, zal ons algemene begrip van de term 'magiër' voor de rest van deze studie informeren en het criterium vaststellen waartegen we het evangeliemateriaal zullen onderzoeken om te bepalen of ze Jezus presenteren als bezig met magische activiteit.
nLaZoë
Post automatically merged:
As long Jesus came a long with the law He did. Magic means law and formula.
If Jesus never made one mistake or one mistake is not sure. He sure was holy.
Because if you study Hebrew and Kabbalah you know about magic like abracadabra.
It only explains ciffers and how magnifisant they are.
The only abuse that is possible is keep this knowledge for your self.
You can make others depend on you.
For so far that is true.
Yet to me to study Hebrew or tarot is to seek our inner selves.
And meet our sin and guild feelings.
I think we are part of our primal.
I think we walked away from it change the world in modernsation and even forced further become universal what means seperated from our own real being.
To face your true being you need to go back to the mud.
As animals we run we are afraid we stand not still. Move further is move further from our guild feeling and sub conscience.
We can do that with joy.
If you remain friendly get not mad punish non you will see people love it.
You just meet you without fear and without changing you and expect of others no more to change for your status what you think others accept of you to be respected and accepted. That is fear and not our true self. We pretend to be who we are not. Also in relationships but also in places like meetings. We are afraid people leave us for our true self and being and see us as crazy. We have to get over that. But first tell our selves we are normal. Then see that in others and be not so critical anymore or presize. But this takes time and even accept we do this and look at it with love and not hate that it is the mud and like mud and no other substance so we need to make no fuss.
Last edited: